RYCHLOČLÁNEK #03 O KELÍMCÍCH NA KAFE

 Hezké středeční odpoledne, dneska se v novém RYCHLOČLÁNKU zaměříme na kelímky, které používáme, když si chceme dát kávu, čaj, horkou čokoládu..... 

Jednorázové kelímky, které dostaneme v každé kavárně by se mohli zdát, že jsou papírové, ale nejsou, respoktivě z velké časti ano, ale vnitřní strana je potažena tenkou vrstvou plastu, aby se kelímek nerozmočil. Proto se špatně třídí a patří do směsného odpadu. Plastové víčko bychom měli vyhodit do plastu. 

Jako ecofriendly možnost je kelímek na více použití. Je vyroben z bambusu, hliníku a třeba i z recyklovatelného plastu, který je tvrdší, déle vydrží a je šetrnější. Já mám bambusový kelímek, který, když vím, že půjdu kolem kavárny, dám si ho do batohu a při pladbě řeknu, že mám svůj kelímek a že chci nápoj do něj. V některých kavárnách,(myslím, že to tak funguje, alespoň fungovalo ve Starbuksu), pokud máte svůj kelímek můžete dostat slevu na daný nápoj. A to se vyplatí. 


(můj kelímek)

Proto za mě dopotučuju kelímek na více použití. Existují různé druhy, barevné a vzorové kombinace a proto si určitě vybere každý, cena je od 80 korun, záleží na velikosti.Hezký a eco zbytek týdne, doufám že vás článek bavil. Kuba 🌳


Komentáře