ZÁLOHOVATELNÉ PET LAHVE

Ahoj všichni. Po týdnu jsem se dal do psaní nového článku, nyní o zálohování Pet-lahví v České republice. O čem ve stručnosti jde. Normálně by jste si koupili Pet lahve, ale s tím rozdílem, že než do žlutého kontejneru byste je vrátili nepomačkané do obchodu, ve kterém by byl automat na vracení plechovek a Petek, vyjel by vám lísteček s cenou asi tři koruny za kus a vy ho mohli použít u pokladny tak, jako by jste vraceli třeba sklenice od piva. 


Pozitiva tohoto systému je motivace ostatních nevyhazovat plastové lahve do přírody a místo toho je efektivně a znovu využít. Tím by se snížil počet tohoto odpadu v přírodě, ovšem ministerstvo životního prostředí zatím se zálohováním nepočítá, podle nich je efektivita třídění ve stávajícím systému dostačující. Plasty jsou jedním z největších znečišťovatelů přírody, ale také vod. Nedávno jsem psal článek o ostrově z plastu a velkou část z něj tvoří právě plastové lahve. Zálohový systém se zde snaží prosazovat iniciativa Zalohujme.cz, která má dokonce petici pro zavedení tady vám dám odkaz a pokud budete chtít podepište, díky. 



Já už jsem podepsal dávno a myslím si že je zálohování skvělým způsobem jak snížit plasty v přírodě. Záloha probíhá ve více než čtyřiceti zemích a regionech třeba v Dánsku, Norsku, Německu a v roce 2022 ho bude zavádět i Slovensko. 


Doufám, že se zálohového systému dočkáme co nejdříve, protože plasty v přírodě nemám rád!!! Snad jsem objasnil toto téma co nejlépe, tohle je můj instagram. Budu se těšit na další snad pro vás zajímavý článek. Můžete mi schválně napsat co si o zálohování myslíte vy a jestli jste třeba podepsali petici. Těším se na vaše názory. Kuba🌳

Zdroj: idnes, zalohujme.cz




Komentáře